Інтерпретація результатів за методикою шкільної тривожності Філіпса
Аналізуючи результати дослідження 5-А класу,можна зробити такі висновки, що по шкалі загальної тривожності в школі спостерігається високий рівень в 21% обстежуваних ,це говорить про тривожній емоційний стан учнів,який пов’язаний з різними формами їх включення в життя школи. В 36% обстежуваних спостерігається підвищена загальна тривожність у школі.
Діаграма показників групи за методикою визначення рівня тривожності Філіпса
5-А класу
Шкали:
I Загальна тривожність у школі
II Переживання соціального стресу
III Фрустрація потреби в досягненні успіху
IV Страх самовираження
V Страх ситуації перевірки знань
VI Страх невідповідності очікуванням, оточення
VII Низька фізіологічна опірність стресові
VIII Проблеми і страхи у стосунках з учителями
Щодо шкали переживання соціального стресу то у 21%учнів спостерігається високий рівень,це говорить про дуже тривожній емоційний стан обстежуваних, на фоні якого розвиваються їхні соціальні контакти. Підвищена тривожність спостерігається в 29%учнів.
По шкалі фрустрація потреби у досягненні успіху, підвищений рівень отримали 29% обстежуваних,це означає що в дітей спостерігається несприятливий психічний фон,який не дає змогу розвивати свої потреби в успіху,в досягнені високого результату.
Аналізуючи отримані дані по шкалі страх самовираження високий рівень спостерігається в 14%обстежуваних,це говорить про те що,діти бояться і переживають негативні емоційні переживання ситуацій,демонстрації себе та своїх можливостей .
Високий рівень по шкалі страх ситуації перевірки знань спостерігається у 7% обстежуваних,це говорить про те,що діти бояться і переживають тривогу в ситуаціях перевірки знань,досягнень,можливостей.
По шкалі невідповідності сподіванням оточуючих спостерігається в 36% учнів. Вони дуже переживають за наданню оточуючими оцінки,очікують негативні оцінки. Підвищений рівень спостерігається в 36% учнів.
Високий рівень спостерігається в 14%учнів,за шкалою низький фізіологічний опір стресу,це говорить про те ,що в дітей особливості психофізіологічної організації,які знижують пристосованість дитини до ситуацій стресогенного характеру,підвищують вірогідність неадекватного,деструктивного реагування на тривожний чинник середовища. Підвищений рівень притаманний 21% обстежуваних
По шкалі проблеми і страху у стосунках з учителями спостерігається в 7% обстежуваних,це говорить про загальне негативне емоційне тло стосунків з дорослими у школі,яке знижує здатність дитини до успішного навчання.
Рекомендації:
Провести індивідуальне консультування з учнями в яких спостерігаються високі показники по шкалам.
Провести корекційну, психологічну роботу з учнями, які мають ознаки дезадаптації
Поради класним керівникам 5-х класів що до успішної адаптації учнів
- проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
- реалізовувати демократичний стиль керівництва;
- не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
- намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;
- орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
- допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
- проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
- залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
- на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.