Єдиний спосіб визначити межі можливого - вийти за ці межі

Методика на Визначення рівня шкільної тривожності (за методикою Філіпса)

04.11.2015 16:33

 

Інтерпретація результатів за методикою шкільної тривожності Філіпса

Аналізуючи результати дослідження 5-А класу,можна зробити такі висновки, що по шкалі  загальної тривожності в школі спостерігається високий рівень в 21% обстежуваних ,це говорить про тривожній емоційний стан учнів,який пов’язаний з різними формами їх включення в життя школи. В 36% обстежуваних спостерігається підвищена загальна тривожність у школі.

 

Діаграма показників групи  за методикою визначення рівня тривожності Філіпса

 5-А класу

       Шкали:

I Загальна тривожність у школі

II Переживання соціального стресу

III Фрустрація потреби в досягненні успіху

IV Страх самовираження

V Страх ситуації перевірки знань

VI Страх невідповідності очікуванням, оточення

VII Низька фізіологічна опірність стресові

VIII Проблеми і страхи у стосунках з учителями

Щодо шкали переживання соціального стресу то у 21%учнів спостерігається високий рівень,це говорить про дуже тривожній емоційний стан обстежуваних, на фоні якого розвиваються їхні  соціальні контакти. Підвищена тривожність спостерігається в 29%учнів.

По шкалі фрустрація потреби у досягненні успіху, підвищений рівень отримали 29% обстежуваних,це означає що в дітей спостерігається несприятливий психічний фон,який не дає змогу розвивати свої потреби в успіху,в досягнені високого результату.

Аналізуючи отримані дані по шкалі страх самовираження високий рівень спостерігається в 14%обстежуваних,це говорить про те що,діти бояться і переживають  негативні емоційні переживання ситуацій,демонстрації себе та своїх можливостей .

Високий рівень по шкалі страх ситуації перевірки знань спостерігається у 7% обстежуваних,це говорить про те,що діти бояться і переживають тривогу в ситуаціях перевірки знань,досягнень,можливостей.

 По шкалі невідповідності сподіванням оточуючих спостерігається в 36% учнів. Вони дуже переживають за наданню оточуючими оцінки,очікують негативні оцінки. Підвищений рівень спостерігається в 36% учнів.

Високий рівень спостерігається в 14%учнів,за шкалою низький фізіологічний опір стресу,це говорить про те ,що в дітей особливості психофізіологічної організації,які знижують пристосованість дитини до ситуацій стресогенного характеру,підвищують вірогідність неадекватного,деструктивного реагування на тривожний чинник середовища. Підвищений рівень притаманний 21% обстежуваних

По шкалі проблеми і страху у стосунках з учителями спостерігається в 7% обстежуваних,це говорить про загальне негативне емоційне тло стосунків з дорослими у школі,яке знижує здатність дитини до успішного навчання.

Рекомендації:

Провести індивідуальне консультування  з учнями в яких спостерігаються високі показники по шкалам.

 Провести корекційну, психологічну роботу з учнями, які мають ознаки дезадаптації

Поради класним керівникам 5-х класів що до успішної адаптації учнів

  • проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;
  • реалізовувати демократичний стиль керівництва;
  • не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;
  • намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці;
  • орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
  • допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
  • проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
  • залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
  • на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;

звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.